14 November 2023

A Safe Place

    Sebenarnya, aku balik hometown aku tiga hari lepas sebelum aku nak kena masuk kerja balik hari Isnin minggu depan tapi aku asyik tidur saja dan aku tak berapa sihat baru - baru ni. Speaking of my hometown, kalau ikut hati, aku rasa macam tak nak balik sana, for a number of reasons tapi pada masa yang sama, tak de kerja dekat hometown aku ni.

    Anyway, sebelum aku tidur, aku ada benda nak cakap sikit.

    Aku tak tahulah orang lain ada ke tak imagination macam ni tapi kadang - kadang, aku imagine, kalau aku hidup dalam dunia post-apocalyptic, aku nak tidur dekat department store macam Parkson atau dalam office. I don't know why but for some reason, aku rasa selamat dekat tempat - tempat ni.

    Aku ada tulis cerita post-apocalypse dan dalam cerita tu, aku banyak focus dekat tempat rehat tapi sampai sekarang aku tak habis lagi tulis cerita tu.

    I don't know, maybe it's because I grew up with these places when I was a child and maybe, deep inside, I'm yearning for a safe place, a haven, a sanctuary, whatever you call it but I haven't found one so I create one in my mind.

    I hope, someday, I'll find one.

PS It feels good to escape from the harsh reality once in a while.