31 December 2024

Sometimes I Don't Really Know How to Feel

    So, sambungan daripada post sebelum ni, alhamdulillah, aku dapat kerja tu. Masa aku tunggu offer letter the morning after the interview, aku tak senang duduk. Aku risau diaorang akan kata, 'kitaorang tak sempat nak hantar hari ni so kitaorang akan hantar minggu depan,' or they changed their minds. Pukul 10 pagi macam tu, aku dapat mesej daripada anak buah dia, minta confirm email aku. Lepas tu, dia kata, aku akan dapat email dalam masa 10 minit. Aku asyik refresh page Gmail setiap minit tapi tak muncul - muncul. Alhamdulillah, lepas tu, aku baru dapat the offer letter.

    To be completely honest, I'm still sorta nervy selagi tak masuk kerja and I'm nervy about this job too, like I don't know what to expect, I don't wanna make any stupid mistakes but there's nothing I can do about it other than to just learn as I go.

    Actually, hari aku pergi interview tu, aku dapat mesej daripada satu company ni. Sebelum tu, application aku kena reject tapi dia tanya aku berminat tak satu position ni. Aku pun kata ye sajalah sebab masa tu aku tak dapat kerja lagi. Dia ajak nak discuss. Aku ajak discuss the next day tapi hari Sabtu minggu lepas baru jadi discuss. Okay, I'm not gonna lie, aku tertarik jugalah dengan kerja tu, not so much about the work but the work style. Kalau aku dapat kerja tu, aku akan work from home four days a week, sehari ada physical meeting with all the other staff members. Situ dah jimat on transportation but by that time, aku dah sign the offer letter.

    So, aku plan, esok aku nak inform dia yang aku dah dapat kerja. The thing is, kerja ni dah pasti, kerja tu tak pasti lagi sebab obviously, aku kena interview dulu dan tak tahu bila atau nak dapat kerja tu. It is sad sebab orang yang contact aku tu pun pleasant but at this point, it's like, first come first serve basis because frankly, my saving has dried up and I need money to survive.

    I still think of the Fendi mirror clutch bag, the Versace Goddess T-shirt and the Versace sunglasses but at the moment, they're not my top priority. I still want them but my current top priority is to impress my employer and I need to pass the probation.