02 October 2022

A Sleepy Ramble

    Hari ni, aku buat pesto pasta with avocado. Aku ikut recipe dekat the Spruce Eats. Aku dah ikut banyak recipe dekat situ and so far, everything's turned out good. Pesto, aku order pine nuts dekat Shopee dan aku beli basil, parmesan cheese dan olive oil dekat Tesco (I know, sekarang Lotus *roll eyes* tapi aku dah biasa panggil Tesco) lepas tu aku blend semua dalam blender dengan garam. Pasta, aku beli jenis spiral atau dalam Italian, rotini dan aku masak pasta tu sampai lembut dengan air garam. Avocado, aku beli dekat Tesco juga dan aku dice avocado tu lepas tu aku gaul avocado tu dengan pasta dan pesto tu. Aku tambah mozarella cheese sebab mak aku terbeli cheese tu.

    Review aku, it's okay, it's edible tapi aku tahu, kalau aku bawa pasta ni pergi potluck, tak ramai orang akan ambil pasta ni dan pasta ni takkan habis because it's not the tastiest food. It tastes like herbs and it doesn't have any meat. Kalau ada siapa - siapa nak buat pasta ni, aku suggest, tambah button mushrooms dan cherry tomatoes. The saving grace is the cheese. It's not worth it because it takes a considerable amount of time, money and energy but I will say though, making your own pesto is worth it. It tastes fresher than shop-bought pesto and the colour's more vibrant too than its shop-bought counterpart. Overall, mungkin aku takkan buat pasta ni lagi, hahaha.

    Anyway, tinggal dua minggu lagi sebelum aku kena balik campus. Dah alang - alang aku pergi Tesco petang tadi, mak aku suruh aku beli barang keperluan sekali. Aku pun belilah baju tidur, sabun mandi, ubat gigi, mouthwash, wardrobe freshener, Thirsty Hippo, tissue, lotion dan plaster because I always hurt myself because I'm clumsy. Aku tak rasa lagi panic sebab nak balik campus tapi aku dah rasa panic sebab tinggal dua minggu lagi. I've got so many things to do like tidying up my computer but I don't think I'd be able to get it all done in time so I'd just have to go along.

    It's not ideal and I wish the time would stop so I could sort everything out before I leave but I'm used to it because my life's always been like this. I've never been prepared for anything. I always feel like I'm not ready. It doesn't mean I'm okay with it though. It sucks but there's nothing I can do about it. Aku ingat lagi, masa aku nak pergi buat foundation course dulu, I felt like a total mess. I didn't wanna go but I had no choice. On the outside, I seemed fine but on the inside, I just wanted to cry and scream. Mungkin sebab aku ada OCD juga kot so it deeply troubles me.

    To be completely honest, aku tak nak balik. Aku rasa berat hati nak tinggal keluarga aku, especially mak aku. Aku risau pasal dia. I'm scared something bad would happen to her while I'm not here. Kalau aku boleh bawa dia sekali, aku memang dah buat macam tu but I'm not priviliged enough to do so. Aku bukan kaya, aku tak ada rumah dekat sana. Kalau aku kaya, kalau aku ada rumah dekat sana, aku takkan duduk dalam campus, aku akan ulang - alik dari rumah.

    Anyway, aku baru sedar yang tinggal sebulan leibh saja lagi sebelum autumn/winter sale mula sebab aku rasa sale tu akan mula pertengahan atau hujung November nanti. Kan dalam post sebelum ni aku ada mention yang aku tak tahu nak pilih boots Versace tu ke trainers Balmain tu. Well, I've decided, whichever shoes come first, I'll buy those shoes. I'll be sad about not buying the other pair of shoes and I wish I could buy both pairs of shoes but I've got to save money for braces, emergency and internship.

    Okay lah, aku dah mengantuk dan aku dah nak tidur. Goodnight.